Zion Canyon

21 mei 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na een korte rit van ongeveer 2 uur zijn we aangekomen in Zion. Het is echt een mooie camping met om ons heen allemaal bergen. En niet onbelangrijk, het is lekker weer! Dus korte broek aan, topje aan, klaar om Zion met een mooie wandeling te ontdekken. In ons 'boek' (waarin alle reserveringen zitten, maar ook nuttige info over iedere bestemming) was ons oog gevallen op de lower en middle emerald pool trails. We konden opstappen op de shuttlebus van Springdale. Hier moesten we 1 halte verder mee, waar we vervolgens op de Zion NP shuttlebus konden stappen. Tijdens de busrit werd al duidelijk dat Zion echt weer een heel ander soort park is dan wat we tot nu toe hebben gezien. Overal groen, water, maar ook rotsen. Heel afwisselend. Na een paar haltes waren we bij het beginpunt van de wandeling. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar 29gr. De trail was een aardige klim. De wandelschoenen kwamen weer goed van pas bij het omhoog klauteren. Al vrij snel belandden we bij de lower emerald pool, waar een enorme waterval ons welkom heette (grapje, het was een klein straaltje wat naar benden kwam, maar het was een waterval!). Hier konden we achterlangs lopen, waarna we onze weg vervolgden naar de middle emerald pool. Weer een flinke klim. Daar aangekomen kwamen we bij een soort klein vijverachtig watertje. We hadden de smaak nu goed te pakken en besloten ook nog naar de upper emerald pool te lopen. Met een aardig rood hoofd van de warmte kwamen we boven aan. Aan de ene kant hadden we nu een enorme hoge rechte rots, aan de andere kant een grotere waterplas. Het was de klim waard. Nu ook weer naar beneden toe! Gelukkig ging dat ook soepel en hadden we aan het einde van de middag een mooie wandeling achter de rug. Bij Zion Lodge was een mooi parkje met een groot grasveld. Hier hebben we nog lekker een ijsje/smoothie/biertje genomen. Genieten.
Omdat het weer zo goed was, vonden we het een goed idee om te gaan barbecuen. In het dorp zat een winkeltje waar we de inkopen deden. Heerlijk buiten hebben we een drankje gedaan, gebarbecued, marshmallows gegeten en fikkie gestookt. Heerlijk dagje in een schitterend park!

Na een goede nacht, het was een aangename temperatuur na al die kou, hadden we nog een dag in Zion voor de boeg. Dit keer gingen we voor de 'Riverside walk'. Deze wandeling leidt naar 'the Narrows', waar je onder de juiste condities door het water tussen de bergen door kan lopen. Helaas waren the narrows gesloten, maar deze wandeling kon nog wel gewoon gedaan worden. De hele wandeling liepen we langs de Virgin River. En om ons heen weer heel veel groen. Maar ook heel veel eekhoorntjes! En deze waren alles behalve bang. We hadden de snoepzak meegenomen voor een lekker snoepje onderweg. Dat zagen de eekhoorntjes ook wel zitten. Ze zak werd nog net niet uit onze handen getrokken, maar ze gingen wel letterlijk op je zitten om eten te bietsen.
Na een stukje lopen kwamen we aan bij het einde, the narrows. Het water stond aardig hoog, dus dat zal de reden zijn geweest dat ze rest van de wandeling gesloten is. Maar alleen het lopen naar dit punt toe was echt al heel mooi. Op ons gemakje liepen we terug. We stopten weer even bij Zion lodge, dat was ons wel heel goed bevallen gisteren. Na hier weer even lekker ontspannen gezeten te hebben, gingen we naar de winkel toe om, jawel, barbecue dingen te kopen.
Het was weer een lekker avondje buiten voor de camper. De laatste voor eventjes....!

IMG_0197 IMG_0198 IMG_0201 IMG_0202  IMG_0206 IMG_0207 IMG_0210  IMG_0212 IMG_1014 IMG_0993 IMG_0216 IMG_0218 IMG_0219 IMG_1051 IMG_1104 IMG_1105

1. Joke:
    26 mei 2017
    Prachtig weer zeg die foto's!!
  2. Oma Riekie en Opa Joop:
    26 mei 2017
    Wat een prachtige foto s !!!!!!Prachtige ervaringen !!!!
    Eerst korte broek, dàn mutsen. Indrukwekkend alles!~!