Moss Landing

2 juni 2017 - Moss Landing, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken we naar Moss Landing. Vanaf deze camping zouden we naar Monterey rijden, vanwaar de walvistocht vertrekt die we zouden doen. Helaas hadden we de vorige dag te horen gekregen dat de toch niet door kon gaan in verband met storm op zee. Echt een domper, we hadden ons hier erg op verheugd. Maar de campground was al besproken en we wisten ook niet zo goed wat we anders moesten doen, dus reden we toch naar Moss Landing KOA toe. Het waaide hier inderdaad wel aardig, maar het stormde niet. Misschien dat het op zee dan toch wat heftiger is.. Daar aangekomen gingen we de camper alvast een beetje opruimen. De kleren werden in de tassen gedaan en alle kastjes werden uitgepluisd. Het werd nu wel heel duidelijk dat het er echt bijna op zat. Toen ik even buiten ging zitten dacht ik echt het geluid van zeeleeuwen te horen. Toen we even later op zoek gingen naar een tentje om eten af te halen, liepen we langs de haven om te kijken of er inderdaad zeeleeuwen waren. En jawel hoor, daar lagen ze op allemaal boten lekker in het zonnetje! Na een stukje lopen dook er ook opeens een zeeotter op. Hebben we toch nog wat waterbeesten gezien. Voor het eten kwamen we uiteindelijk uit bij Phil’s Fish Market. Alle vis die je je maar kon bedenken kon je daar krijgen. Het restaurant wat erbij hoorde, zat volledig vol en voor het afhalen van eten stond ook een enorme rij. We hebben hier wat lekkere maaltjes meegenomen en opgegeten bij de camper. Deze dag was ik niet op m’n aller fitst, dus na nog 1 spelletje met Tinka ben ik daarna m’n bedje in gegaan. Jeroen en Geoff probeerden nog even al het hout er doorheen te branden wat ze mee hadden genomen vanuit Sequoia. Dat is niet helemaal gelukt, maar ze waren wel weer helemaal in hun element.