Las Vegas

23 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Een flink contrast met alle parken die we tot nu toe hadden gehad, Las Vegas was de volgende bestemming! Die ochtend pakten we alle tassen weer in. Zowel de schone als vuile kleding ging mee, dan konden alle vieze dingen lekker gewassen worden in het hotel. Ook de bedden werden afgehaald, na Las Vegas switchen we namelijk van bedden. De eerste helft hebben Jeroen en Tinka voorin de camper geslapen, boven de voorstoelen. Geoff en ik sliepen achterin in het vaste bed. Na Las Vegas ruilen we dit om. Na een ontbijtje op de picknicktafel buiten, vertrokken we om 10 uur naar Las Vegas. Onderweg lekker een Starbucks koffie met grote koek genomen, we konden er weer tegenaan. Het was nog even onduidelijk waar we de camper precies konden parkeren bij het hotel, maar eenmaal daar aangekomen bleek het alles mee te vallen. Er was een heel groot terrein waar we onze RV goed kwijt konden. Daar waren we dan, bij het Excalibur hotel in Las Vegas. Ons onderdak voor de komende 3 nachten. Direct al kwam je ogen tekort. Overal waar je keek zag je hotels. En niet zomaar hotels, maar hotels waar een achtbaan doorheen loopt, de Eiffeltoren in gebouwd is, of zoals ons hotel, met allemaal torentjes. Bij het binnenstappen van het hotel zag je: gokautomaten, speeltafels, barretjes, hamburgertentjes, gokautomaten en nog meer gokautomaten. Echt bizar dat dit gewoon het hotel was waar wij ook in gingen slapen. We kwamen al eerder aan dan de tijd dat we in mochten checken, maar gelukkig was er al 1 kamer klaar, zodat we daar alle spullen neer konden zetten. Een hele ruime kamer met een enorm bed! Toen gingen we gelijk The Strip maar eens verkennen. Wat een drukte op straat en wat was het warm!! Voor 38gr is mijn lichaam toch niet helemaal gemaakt, maar met genoeg water moest het lukken! We liepen langs heel veel verschillende hotels. New york, New York, vanuit waar een achtbaan start. Belagio, daar is 's avonds een fonteinenshow. Hotel Paris met daarin de hele Eiffeltoren gebouwd. Cosmopolitan, met veel winkels en restaurantjes. Je kan het je zo gek niet bedenken of je ziet het wel in Las Vegas. En dan was er ook nog het Venetian hotel. Daarin is het net alsof je je in Venetië waant. De gondeltjes varen dwars door het hotel heen, met een soort opera zingende gondeliers. Aan het water vonden we een heel leuk Mexicaans restaurantje waar we wat gingen eten. Heerlijke enchilada's, burrito's en quesadilla's hebben we die avond gegeten met een super uitzicht. Na het eten liepen we nog een stuk over The Strip, tot we aankwamen bij het Belagio. Hier werd een ontzettend mooie fonteinshow gehouden. Elk kwartier vindt er zo'n show plaats en omdat we het zo mooi vonden bleven we na de eerste keer ook nog staan voor de 2e show. Heel indrukwekkend, de fonteinen komen echt heel hoog!
Na een flinke wandeling over The Strip gingen we weer naar ons hotel toe om even de rust op te zoeken. Oh nee, toch niet, bij het binnenstappen van het hotel overviel het weer een beetje, zo ontzettend veel gokmogelijkheden. Deze stad slaapt echt nooit. Maar wij hadden toch wel een paar uurtjes slaap nodig, dus het was mooi geweest voor vandaag!

Dat was wel weer even wat anders, slapen in een hotel! Na een aardig goede nacht begaven we ons naar het ontbijt. Het ontbijt was 1x inbegrepen, dus daar moesten we natuurlijk gebruik van maken. En jeeeetje, wat was dat weer uitgebreid. Ei, croissantjes, yoghurt, fruit, donuts, muffins, maar ook bonen, lasagne en loempia's lagen voor het grijpen. We moesten echt eerst even een rondje lopen om te kijken wat er allemaal was, voordat we onze borden vol gooiden. Maar goed dat we dit niet de hele vakantie hebben..... ;) En we moesten een goede bodem hebben, want er stond een spannende dag op het programma. Eerst gingen we de auto ophalen die we hadden gehuurd. We dachten dat we dat voor 2 dagen hadden gedaan, aangezien we de dag erna naar Death Valley gingen met de auto, maar dat bleek niet het geval. Dus nog maar een dagje erbij geboekt. Het was een grote witte Hyundai met meer dan genoeg ruimte. Eest maar eens naar het Las Vegas sign om snel een foto te maken. Dat hadden we mis. Het 'snel' ging niet lukken, er stond een aardig lange rij om op de foto te gaan daar. Een meneer had zichzelf een mooie baan gegeven door een T-shirt aan te trekken met 'photographer' er op, ondanks dat er een groot bord stond dat die er absoluut niet waren op deze plek. Maar het was heel fijn dat hij er was, want hij stuurde iedereen weg die in de weg stond voor een mooie foto. Je moest een tijdje wachten om met het sign op de foto te gaan, maar dan wist je ook wel zeker dat je er op stond met alleen de mensen die je wilde. Na een snelle fotoshoot hadden we genoeg foto's en gingen we verder naar de volgende activiteit: schieten. Tinka en ik twijfelden nog een beetje of wij dat ook wilden, maar gingen in ieder geval mee. Eenmaal daar bleek dat je ook gewoon met 1 'gun' kon schieten en niet een heel pakket hoefde te nemen. Tinka en ik kozen voor de MP5, Jeroen voor de Uzi, M4 en Glock en Geoffrey MP5, M4 en de Glock. Ik wist niet dat er zo veel verschillende soorten pistolen en geweren waren, maar dat vond de mevrouw achter de balie maar irritant volgens mij. Het 'wij willen graag met een pistool schieten' vond ze maar lastig, er waren tenslotte wel 500 verschillende pistolen en bovendien was dat voor onervaren vrouwen niet echt handig. Oké, het werd dus de MP5. Met een dubbele gehoorbescherming en een veiligheidsbril gingen we naar binnen. Achter elkaar mochten we onze kogels op schieten. Het was echt wel heel gaaf om een keer gedaan te hebben!
Na weer een ervaring rijker te zijn geworden, was het tijd om te ontspannen aan het zwembad bij het hotel. Tinka en ik namen ene gigantische strawberry slush puppy. Ze hadden er per ongeluk ook wat Bacardi in gedaan. En het was een liter.... Wel lekker verkoelend in die hitte. Geoff en Jeroen hielden het bij Amerikaanse biertjes. Untapped draaide inmiddels al aardig overuren.
Toen we genoeg hadden van de zon fristen we ons op om ons vervolgens klaar te maken voor de dinershow waar we heen gingen: Tournament of Kings. Hier hebben we ons als een stel kleine kinderen prima vermaakt. We kregen als voorgerecht soep uit een kom (zonder lepel) en als hoofdgerecht een hele kip met aardappels, broccoli en een broodje. Dit alles moest natuurlijk ook weer zonder bestek opgegeten worden. Tijdens de show gingen ridders van verschillende landen tegen elkaar vechten en moest je de ridder van je eigen land zo hard mogelijk aanmoedigen. De groep van ons land was het kleinste, maar we maakten toch echt de meeste herrie. Onze ridder zelf moest er zelfs om lachen. Na de show hadden we geen stem meer over, maar het was ontzettend leuk geweest!
Daarna hebben we nog een klein gokje gewaagd, maar daar was het schijnbaar niet helemaal de goede dag voor, dus morgen weer beter.

Als we dachten dat Las Vegas warm was, dan hadden we het mis. Dat zou vandaag wel blijken. Na weer een heel goed ontbijt, we wisten inmiddels waar alles lag, vertrokken we met de huurauto naar Death Valley toe. Dat was namelijk lekker dicht bij Las Vegas. Maar 2,5 uur rijden. En weer terug. Je bent in Amerika, dus hier vindt je dat opeens de normaalste zaak van de wereld. Eerst stopten we bij Zabriskie point voor een mooi kiekje. Het was inmiddels tegen de 40gr. Daarna reden we door naar Badwater. Er was inderdaad een heel klein watertje, maar daar was ook alles van de naam mee gezegd. Verder was het een grote zoutvlakte en vooral HEEL veel hitte. De thermometer gaf nu 43gr aan. Jeroen en Geoff waagden zich er aan om nog een stuk naar achteren door te lopen, Tink en ik waren na 10 minuten buiten staan al gesmolten en vluchtten naar de airco in de auto. De terugweg naar het hotel was lekker koel ;). In het hotel aangekomen fristen we ons op en zochten we een eettentje in het hotel op. Het werd een pasta&pizza restaurantje wat er gezellig uitzag. Na 10 minuutjes wachten was er een tafel vrij. De was een 'shared diner' concept. Wat inhield dat je een gerecht kreeg, maar dan in een family site portie. We namen 1 portie pasta en 1 portie pizza met z'n 4-en. En nog was het te veel. Maar het smaakte wel heel goed. Na het eten was het tijd voor: gokken! Bijna de hele avond hebben we blackjack gespeeld. Aan het einde van de avond gingen we niet met winst weg, maar ook bijna niet met verlies. Toch niet slecht voor een hele avond gokken. En het was een gezellig avond! Nu nog 1 avondje in het hotel slapen.