Bryce Canyon

20 mei 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

We hebben eindelijk weer een warmere nacht gehad, dus iedereen is lekker uitgerust! Zoals iedere morgen stond ook vandaag de wekker weer op tijd. Na een ontbijtje maakten we de camper klaar om te vertrekken naar de volgende bestemming. Hier zijn we inmiddels al helemaal getraind in geraakt! Slide-outs in, gele blokken onder de wielen weg, alles vast leggen en hopsakee we kunnen weer! Dit keer stond de rit naar Bryce Canyon op het programma. Na ongeveer 2 uur kwamen we aan op Ruby's Inn Campgroud. Een hele mooie, grote camping met veel voorzieningen. Ook werd ons verteld dat er een stukje verderop een 'Western Dinner' was met een muziekprogramma erbij. Dat klonk wel erg leuk, dus maar snel gereserveerd. Daarna was het tijd voor een wandeling door Bryce. Dit was de enige dat we echt in dit park waren, dus die moesten we goed benutten. We besloten de ' Queens Garden' trail te lopen. Dat zou een van de eenvoudigere wandelingen moeten zijn.... Dat viel in de praktijk toch best een beetje tegen. Naar beneden ging het goed, maar toen moesten we ook weer omhoog. Best een beetje stijl. Samen met de ijle lucht erbij zorgde het toch wel voor een klein beetje geheim. Maar we hebben het weer gered en het was de moeite waard! Bryce Canyon kan ook afgestreept worden.
Na ons opgefrist te hebben gingen we naar Ebenezer. Het was een grote schuur die helemaal in een Western style was aangekleed. In de schuur stonden allemaal grote ronde tafels. Wij werden aan een tafel gezet met 2 Italianen. Na een kort voorprogamma konden we ons eten ophalen. Jeroen, Geoff en ik hadden een lekker vleesje en Tinka koos voor de zalm. Een lekkere kwak bonen en aardappelpuree erbij en de maaltijd was compleet. Het smaakte heel goed! Na het eten begon de show. 4 echte Amerikanen speelden allemaal Western liedjes. Het was een erg leuk sfeertje en voldaan liepen we terug naar de campground. Onderweg kwamen we nog een hele kudde hertjes tegen die totaal niet bang waren.
Toen was het op tijd onze bedjes in, want morgen ging de wekker heel vroeg!

Vroeg de wekker betekende echt vroeg de wekker, namelijk om 05:00. We hadden namelijk vernomen dat het heel mooi is om de zonsopgang te bekijken in Bryce Canyon. Die zon komt alleen al om 06:15 op en het is ook zo lullig als je dan net een minuutje te laat bent. Helaas had het ook weer gevroren vannacht waardoor de uurtjes slaap wat tegenvielen, maar we hadden het er voor over. Maar oh, oh, oh, die koud. Gekleed in een: thermoshirt, shirt met lange mouwen, dun vestje, dikke trui en jas zou je toch zeggen dat het goed te doen moest zijn. Maar niks was minder waar, het was gewoon KOUD!
Als een van de eersten kwamen we bij Sunset Point aan. Langzaam aan voegden zich meer mensen bij ons op de berg, tot er een hele bus met Aziaten aan kwam rijden. Wat een hoop irritante, egoïstische zitten daar steeds bij zeg. Maar we hebben ons breed gemaakt om goed zicht te blijven houden op de canyon en dat lukte. Het werd alleen ook al steeds lichter, terwijl de zon nog niet was opgekomen. En er zat ook een grote wolk precies op de plek waar de zon boven moest komen. Gelukkig zat die om 06:15 net niet voor de zon en konden we de canyon zien verlichten. Het was mooi, we hebben het meegemaakt, maar ik had me er wat meer van voorgesteld.
Omdat we ze bevroren waren en ergens de heerlijke lucht van bacon roken, vonden we dat we wel een lekker ontbijtje hadden verdiend. We gingen daarom terug naar Ruby's Inn, maar dan het hotel, om daar lekker te ontbijten. De hele bus Aziaten had hetzelfde idee en stonden net eerder voor ons, dus we moesten er even op wachten. Maar daarna hebben we heerlijk genieten van ei met bacon, een pannenkoekje en nog wat lekkere dingetjes.
Hoewel we best een beetje moe waren, zetten we dapper door en vertrokken na dit stevige ontbijt naar de volgende bestemming. Zie het volgende reisverslag!

1. Milou:
    22 mei 2017
    Wow, wat een mooie foto's!!! :D