Joshua Tree

14 mei 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Jaaaaaa we mochten de camper op gaan halen! Na een heerlijk ontbijt (met hele grote croissants) werden we om kwart over 7 opgehaald door de camperverhuurder El Monte. We hadden een C28 motorhome gehuurd, die, zoals de naam al zegt 28 ft lang zou zijn. Al een aardig groot ding vonden we. Eenmaal aangekomen bij El Monte moesten we eerst een instructiefilmpje kijken en daarna werden we naar onze camper gebracht. WAT een ding stond daar! We hadden duidelijk een upgrade gekregen. Het bakbeest kan aan alle kanten uitschuiven en is zeker een meter of 2 groter dan we dachten. Slik. Eerst maar even alle tassen uitpakken en rustig kijken hoe alles werkt. Toen moesten we er toch aan geloven, het avontuur kon beginnen. Geoff was zo heldhaftig dat hij het eerste stuk wilde rijden. En de eerste kilometers (oh nee, mijlen) gingen door een aardig druk stuk van LA heen. Maar hij deed het heel goed en leidde ons eerst even naar een supermarkt toe om de eerste inkopen te doen. Na hier eventjes te hebben rondgestruind vervolgden we de reis. We hadden een GPS gehuurd, maar helaas vond die na een uurtje dat het toch echt leuker is om de weg te vinden met een kaart. Gelukkig zijn Tinka en ik daar echt voor in de wie gelegd, dus stippelden we moeiteloos de route uit.
Om een 3 uur kwamen we in Joshua Tree NP aan. De camping waar we stonden heette Black Rock, een hele mooie campground met overal om ons heen Joshua Trees. Het enige nadeel, alle plekken waren zo scheef als het maar zijn kan. Met geen mogelijkheid kregen we de camper waterpas, dus dat werd gezellig tegen elkaar aan rollen 's nachts.
Omdat dit onze enige dag in Joshua Tree was, trokken we gelijk onze wandelschoenen aan om een mooie wandeling te maken. Het weer was er perfect voor, een graad of 25 en een lekker zonnetje. Na een hele mooie 3,5 uur durende wandeling naar ' Panorama View' hadden we wel een biertje verdiend! Helaas zakte de zon net wat te snel en moesten we toch verhuizen naar binnen toe. Gelukkig hebben we veel ruimte in onze ' Feesttent' (hij heeft al een naampje gekregen). We hebben lekker wat gegeten en een spelletje gedaan, maar toen sloeg de vermoeidheid toch wel weer toe. Lekker op tijd doken we ons bedje weer in. Lekker warm. Dachten we...... Wat was het KOUD! midden in de nacht. Achteraf hoorden we dat het tegen het vriespunt aan was. Halverwege de nacht daarom toch maar een extra dekentje gepakt. Maar het eerste nachtje zat er op!

IMG_0041 IMG_0051 IMG_0050 IMG_0049 IMG_0048 IMG_0047 IMG_0046 IMG_0045