Los Angeles

13 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het was vroeg dag! Om kwart over 5 ging de wekker omdat we om 06:00 opgehaald zouden worden. Snel de laatste spulletjes gepakt en heel erg goed op tijd belden Nico en Yvonne aan. Het was gelukkig rustig op de weg op dit tijdstip, dus we waren zo op Schiphol. De grote reis kon beginnen!
De drukte op Schiphol viel alles mee. Omdat Geoff 'gold member' is door de vele gemaakte vlieguren, ging hij proberen of we allemaal via de SkyPriority naar binnen mochten. En zijn lieve glimlach hielp! Het mocht en binnen 5 minuten stonden we daarom bij de controles. Achteraf was het dus niet nodig om 3 uur van tevoren aanwezig te zijn, maar nu hebben we lekker rustig bij de Starbucks een ontbijtje kunnen nemen.
Om 09:15 was het tijd om te boarden en om 10:20 voelden we geen grond meer onder ons. Het was nu echt zo ver! De vlucht duurde 10 uur en 45 minuten. Op een klein beetje turbulentie na tijdens de landing was het een prima vlucht en kwamen we aan in het zonnige Los Angeles. Toen begonnen het laaaaaaange wachten. Om door de douane te komen moesten we een rij door, daar kan de Efteling jaloers op zijn. Bij Jeroen en Tinka vonden ze het maar een raar verhaal dat we 3 weken gingen rondtoeren, want 3 weken vonden ze toch wel aardig lang. Wat nou lang, wij wisten haast niet hoe we alle bezienswaardigheden in 3 weken moesten proppen!
Nadat we eindelijk het land in mochten van de Amerikanen zochten we een pendelbus op die ons naar het hotel kon brengen. Na even zoeken vonden we die en bracht deze ons keurig naar Crowne Plaza Hotel toe. Hier kwamen we om ongeveer half 4 aan, Nederlandse tijd ondertussen al half 1. De vermoeidheid sloeg al wel een beetje toe, maar we besloten dat we toch nog even Los Angeles in moesten nu we er toch waren. In het hotel gaven ze aan dat reizen met een Uber de beste optie was, dus zo gezegd zo gedaan.
In Los Angeles keken we onze ogen uit. Demonstranten voor en tegen Trump, politie die de ster van Trump op de Wall of Fame bewaken, live dans optredens, Amerikanen die 6x ons formaat hebben en aardig wat daklozen. Maar wel heel leuk om een keer gezien te hebben! Omdat we ondertussen echt wel moe begonnen te raken, besloten om een uur of 6 toch maar snel een hamburgertje te eten bij de McDonalds en daarna terug naar het hotel te gaan. Om 9 uur ging het lampje uit, morgen weer een nieuwe dag.

IMG_0576 IMG_0040