Antelope Canyon

18 mei 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

Ik val in de herhaling, maar wat was het weer koud!! Het ijs stond gewoon op de ruiten van de campers. Brrrrr.
Het wekkertje stond lekker vroeg (7 uur) want we hadden weer een flinke rit voor de boeg! Eerst reden we naar Monument Valley. Helaas werkte het weer echt niet helemaal mee. Het was koud en erg bewolkt. We zijn daarom kort gestopt bij Monument Valley om wat foto's te maken en daarna stapten we weer in om richting Page te rijden. En! Tinka en ik hebben op dat stuk voor het eerst gereden. Het was even wennen, maar het ging heel goed! Veilig belandden we dus op campground Page Lake Powell. Hier hebben we nog wat spelletjes gespeeld voordat we weer lekker onze bedjes indoken. Het beloofde een iets warmere nacht te worden dan de nachten ervoor.

Na een goede nacht stonden we weer vroeg op. Om 09:00 hadden we namelijk een tour geboekt door de Lower Antelope Canyon. Daar op tijd aangekomen konden we zelfs al een met een tour eerder mee. Via een trappetje liepen we naar beneden. Het was direct al schitterend! En we hadden enorm geluk met de gids die met ons mee was. Hij hield namelijk heel erg van foto's maken en gaf daarom allemaal tips hoe je je camera het beste in kon stellen voor het beste resultaat. Ook zei hij op verschillende plekken dat we daar even stil moesten staan, zodat hij een foto van ons kon nemen. Alle kleuren kwamen tevoorschijn: paars, blauw, rood, oranje, grijs. Echt de meest mooi foto's hebben we hier gemaakt. Na een goed uur kwamen we weer boven met een ontzettend voldaan gevoel.
Het fijne was ook dat we nu nog een hele dag voor ons hadden. Eerst maar weer even boodschapjes doen. Nadat we door de Walmart hadden geslenterd, haalden we een broodje bij de Subway. De stoeltjes werden uitgeklapt, het tafeltje neergezet en zo zaten we heerlijk in het zonnetje een broodje te eten op het parkeerterrein van de Walmart.
De stevige lunch had ons goed gedaan, we konden er weer tegenaan en reden verder naar Horseshoe Bend. Dit lag op nog geen 10 minuten rijden. Het was even een stukje lopen vanaf de parkeerplaats, maar toen stonden we op het punt waar de Colorado River een hoefijzervormige kronkel maakt. Ook dit was weer een schitterend uitzicht! Net als bij de Grand Canyon moet je ook hier goed uitkijken dat je niet een stapje te ver doet, want dan is het toch wel een hele lange val. Waar in Nederland rondom overal drie dubbele hekken zouden staan zodat niemand naar beneden kan vallen, wordt daar hier in Amerika niet aan gedaan. Wij blijven allemaal heel verstandig op een veilige afstand van de afgrond, maar er waren heel veel Aziaten die het nodig vonden om op het aller aller verste puntje een foto te maken. Doodeng.
Heelhuids vertrokken we weer vanaf Horseshoe Bend en maakten nog een tussenstop bij de Glenn Canyon Dam. Ook dat was leuk om even gezien te hebben.
Ondertussen was het aardig warm warm geworden. Eenmaal op de campground aangekomen trokken we daarom een korte broek aan en gingen we lekker in het zonnetje zitten. Dit was de eerste echt warme dag. Heerlijk! Op naar nog meer van zulke dagen.

FullSizeRender FullSizeRender FullSizeRender FullSizeRender FullSizeRender FullSizeRender FullSizeRender IMG_0871 IMG_0865 IMG_0846 IMG_0892 IMG_0893

1. Milou:
    20 mei 2017
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Wel jammer dat je ons lekker maakt met de meest prachtige foto's, maar dat die vervolgens nog nergens te vinden zijn. ;)
    Groetjes en geniet van jullie gave reis!
    Milou
  2. Rosalie Hirdes:
    20 mei 2017
    Haha die komen er nog aan Milou! De WiFi is hier nogal slecht, dus zelfs na een nacht nadenken lukt het hem niet om er foto's op te zetten. Wordt vervolgd.... ;)
  3. Rosalie Hirdes: